Mnogo toga zavisi od dizajnera, developera i SEO stručnjaka kada je reč o izradi sajta. Ali ono što vi kao klijent uradite pre početka pravljenja sajta često pravi razliku između haosa i glatke realizacije.
Zato: evo vodiča šta treba da pripremite da bi vaš sajt krenuo pravim putem – bez nejasnoća.
1. Osnovne informacije o firmi ili brendu
- Ko ste, čime se bavite, kako radite
- Kratak opis misije, vrednosti, istorije
- Kontakt podaci i lokacija (ako je primenljivo)
2. Lista stranica koje želite
Najčešće:
- Početna
- O nama
- Usluge / Proizvodi
- Galerija / Portfolio
- Blog
- Kontakt
Napravite grubu strukturu sajta (site map) – čak i na papiru! I ne brinite, preciznu strukturu sajta i meni ćemo mi uraditi, ovo je samo da bismo se bolje razumeli.
3. Tekstovi i opisi za svaku stranicu
Ne morate biti pisac, ali dajte nam smernice. Mi ne poznajemo vaš biznis kao vi.
4. Fotke i vizuali
- Logotip u visokoj rezoluciji
- Fotografije proizvoda, tima, prostora
- Bilo kakvi grafički elementi koje želite da koristite
Nemate fotke? Zatražite preporuku za profesionalni foto-shoot ili kvalitetne stock slike.
5. Linkovi i društvene mreže
Pošaljite linkove ka profilima koje koristite: Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Maps…
To su ključne tačke povezivanja sa vašom publikom.
6. Primeri sajtova koji vam se sviđaju
Brže ćemo doći do razumevanja stila koji volite. Ne morate znati tačno „zašto“, dovoljno je da pokažete, na primer: “Ovako bih voleo/la da izgleda moja kontakt stranica.”
7. Lista ključnih reči (ako znate šta klijenti traže)
Ako znate pojmove koje ljudi kucaju u Google kada traže ono što nudite – podelite ih sa nama. Mi ćemo sve dalje detaljno istražiti kako biste se bolje rangirali na Google.
To će pomoći u SEO osmišljavanju sadržaja od starta.
Što više pripremite unapred, to će proces izrade ići brže, lakše i biće precizniji.
Kao klijent, ne morate znati sve. Ali kad znate šta tačno želite da komunicirate – ceo tim radi sigurnije.
Jer izrada sajta nije samo dizajn – to je prenošenje vaše priče online.