Mobilni uređaji odavno nisu u zapećku kada je reč o posetama sajtovima.
Ako vaš sajt nije optimizovan za mobilne telefone gubite više od pola potencijalnih posetilaca još pre nego što vide vašu ponudu.
Statistike kažu:
- u proseku 65% internet saobraćaja dolazi s mobilnih uređaja,
- 53% korisnika napušta sajt ako se ne učita u 3 sekunde,
- prvi utisak o brendu danas se najčešće stvara na mobilnom ekranu.
Šta znači da je sajt „responzivan“?
Responzivni dizajn znači da se sajt automatski prilagođava ekranu – bilo da ga gledate na telefonu, tabletu ili desktopu. Bez zumiranja, klizanja levo-desno i frustracija.
To uključuje:
- Fleksibilne rasporede elemenata
- Veće dugmiće i lakšu navigaciju prstom
- Tekst koji se lako čita
- Optimizovane slike koje se brzo učitavaju
Šta sve gubite ako sajt nije prilagođen za mobilne?
- Niži rang na Google-u (mobilna optimizacija je faktor za rangiranje)
- Loše korisničko iskustvo
- Manji broj upita, porudžbina ili zakazanih termina
- Osećaj da vaš brend nije „u korak sa vremenom“
Kako da proverite svoj sajt?
- Otvorite ga na telefonu – da li izgleda čisto, čitljivo i funkcionalno?
- Koristite besplatne alate
- Pitajte prijatelje da budu iskreni
Mobilni dizajn nije dodatak – to je osnova
Vaš sajt mora da radi savršeno na mobilnom jer to je prvi (a često i jedini) kontakt koji korisnik ima sa vama.
Responzivni dizajn je ono što pretvara posetioca u klijenta ili ga zauvek gubite.
U 2025. nema opravdanja da vaš sajt ne radi besprekorno na svakom uređaju.